Raport z badania społecznego zapotrzebowania na usługi powszechne
09 września 2025
Jaka jest opinia Polaków na temat potrzeb osób i instytucji korzystających z usług pocztowych? Jak oceniano sposób wypełniania przez operatora wyznaczonego obowiązku zapewnienia dostępności i jakości usług powszechnych?
W raporcie przedstawiono wyniki badania ankietowego, którego celem była analiza opinii publicznej w zakresie warunków technologicznych, ekonomicznych i społecznych, wpływających na potrzeby korzystających z usług pocztowych. Skupiono się również na ocenie realizacji obowiązków przez operatora wyznaczonego, dotyczących zapewnienia dostępności oraz odpowiedniej jakości usług powszechnych. Badanie miało na celu określenie m.in.:
- uwarunkowań technologicznych, ekonomicznych i społecznych na rynku pocztowym,
- poziomu świadomości społecznej w zakresie znaczenia usług powszechnych,
- oczekiwań klientów indywidualnych i instytucjonalnych w odniesieniu do usług pocztowych, szczególnie powszechnych,
- hierarchii potrzeb użytkowników,
- wymagań dotyczących jakości i dostępności usług powszechnych,
- wizerunku operatora wyznaczonego oraz jakości obsługi przez niego oferowanych usług,
- wpływu pandemii Covid-19 na wymagania klientów dotyczące realizacji usług pocztowych, w tym powszechnych,
- zainteresowania e-Doręczeniami jako formą świadczenia usług.
Badanie zostało przeprowadzane na zlecenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w celu poznania opinii na temat potrzeb osób i instytucji korzystających z usług pocztowych.
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elektronicznej |
Osoba odpowiedzialna: | Aleksandra Bargiełowska-Antczak |
Osoba publikująca informację: | Przemysław Poznański |
Osoba modyfikująca informację: | Przemysław Poznański |
Data publikacji: | 09.09.2025 08:15 |
Data ostatniej modyfikacji: | 09.09.2025 08:18 |