Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Raport z badania społecznego zapotrzebowania na usługi powszechne

Jaka jest opinia Polaków na temat potrzeb osób i instytucji korzystających z usług pocztowych? Jak oceniano sposób wypełniania przez operatora wyznaczonego obowiązku zapewnienia dostępności i jakości usług powszechnych?

W raporcie przedstawiono wyniki badania ankietowego, którego celem była analiza opinii publicznej w zakresie warunków technologicznych, ekonomicznych i społecznych, wpływających na potrzeby korzystających z usług pocztowych. Skupiono się również na ocenie realizacji obowiązków przez operatora wyznaczonego, dotyczących zapewnienia dostępności oraz odpowiedniej jakości usług powszechnych. Badanie miało na celu określenie m.in.:

  1. uwarunkowań technologicznych, ekonomicznych i społecznych na rynku pocztowym,
  2. poziomu świadomości społecznej w zakresie znaczenia usług powszechnych,
  3. oczekiwań klientów indywidualnych i instytucjonalnych w odniesieniu do usług pocztowych, szczególnie powszechnych,
  4. hierarchii potrzeb użytkowników,
  5. wymagań dotyczących jakości i dostępności usług powszechnych,
  6. wizerunku operatora wyznaczonego oraz jakości obsługi przez niego oferowanych usług,
  7. wpływu pandemii Covid-19 na wymagania klientów dotyczące realizacji usług pocztowych, w tym powszechnych,
  8. zainteresowania e-Doręczeniami jako formą świadczenia usług.

 

Badanie zostało przeprowadzane na zlecenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w celu poznania opinii na temat potrzeb osób i instytucji korzystających z usług pocztowych.

 

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Osoba odpowiedzialna: Aleksandra Bargiełowska-Antczak
Osoba publikująca informację: Przemysław Poznański
Osoba modyfikująca informację: Przemysław Poznański
Data publikacji: 09.09.2025 08:15
Data ostatniej modyfikacji: 09.09.2025 08:18