Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prowadzi rejestr operatorów pocztowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1481), rejestr operatorów pocztowych obejmuje:

  1. numer wpisu do rejestru, datę wpływu wniosku o wpis do rejestru oraz datę dokonania tego wpisu;
  2. firmę przedsiębiorcy, określenie jego siedziby i adresu lub adresu głównego miejsca wykonywania działalności pocztowej;
  3. oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  4. informację o wykonywaniu działalności pocztowej w zakresie świadczenia usług powszechnych lub pozostałych usług pocztowych, na który jest wymagany wpis do rejestru;
  5. obszar wykonywanej działalności pocztowej;
  6. informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 2-5, jak również o zawieszeniu albo zakończeniu wykonywania działalności pocztowej.

Zgodnie z art. 13 ust. 4 Prawa pocztowego Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności pocztowej objętej wpisem. Informacje dotyczące wniosku o wpis oraz oświadczenia dostępne są na stronie UKE w zakładce Poradniki.

Rejestr operatorów pocztowych jest jawny i dostępny pod poniższym odnośnikiem.

Znajdź operatora pocztowego w rejestrze UKE, aktualny REJESTR OPERATORÓW POCZTOWYCH znajduje się na stronie archiwalnej.

Rejestr operatorów pocztowych jest aktualizowany automatycznie z zewnętrznej bazy danych (data aktualizacji jest umieszczona przy wyniku wyszukiwania).

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Autor: Jakub Słodki
Publikujący: Jakub Słodki
Publikacja informacji: 23.02.18 13:31
Aktualizacja informacji: 22.02.18 09:51