Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną
Przed rozpoczęciem działalności telekomunikacyjnej należy:
- zarejestrować działalność gospodarczą:
- w Krajowym Rejestrze Sądowym (w skrócie KRS)
- do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG) - przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi w rejestrze przedsiębiorców danego kraju w przypadku osób zagranicznych
- zarejestrować działalność w Rejestrze Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych.
Działalność telekomunikacyjna będąca działalnością gospodarczą jest działalnością regulowaną i podlega wpisowi do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych (na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz art. 43 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców).
Organem prowadzącym rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych jest Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a przedmiotem wniosku o wpis do rejestru może być działalność telekomunikacyjna polegająca na:
- dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych
(oznacza: przygotowywanie sieci telekomunikacyjnej w sposób umożliwiający świadczenie w niej usług, jej eksploatację, nadzór nad nią lub umożliwienie dostępu telekomunikacyjnego); - świadczeniu usług telekomunikacyjnych
(oznacza: wykonywanie usług za pomocą własnej sieci, z wykorzystaniem sieci innego operatora lub sprzedaż we własnym imieniu i na własny rachunek usługi telekomunikacyjnej wykonywanej przez innego dostawcę usług); - świadczeniu usług towarzyszących
(usługi towarzyszące oznaczają: usługi związane z siecią lub usługami telekomunikacyjnymi, które umożliwiają lub wspierają dostarczanie usług za pośrednictwem tych sieci lub usług, lub które mogą służyć do tego celu, i obejmują między innymi systemy translacji numerów lub systemy o równoważnych funkcjach, systemy dostępu warunkowego i elektroniczne przewodniki po programach, jak również inne usługi, takie jak usługi identyfikacji, lokalizacji oraz sygnalizowania obecności
Wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku wraz z oświadczeniem.
Jeżeli Prezes UKE nie dokona wpisu do rejestru w terminie do 7 dni od dnia wpływu wniosku (a od dnia wpływu wniosku do Urzędu upłynęło 14 dni) wnioskodawca może rozpocząć działalność po uprzednim zawiadomieniu na piśmie Prezesa UKE. Nie dotyczy to przypadku, w którym Prezes UKE wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wpis do rejestru przed upływem 7 dni od dnia jego wpływu do Urzędu.
Wydanie zaświadczenia o wpisie/zmianach we wpisie z urzędu nie podlega opłacie skarbowej.
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elektronicznej |
Osoba publikująca informację: | Ewelina Siejak |
Osoba modyfikująca informację: | Ewelina Siejak |
Data publikacji: | 22.05.2019 13:11 |
Data ostatniej modyfikacji: | 22.05.2019 13:11 |