Zadania Prezesa UKE związane z kontrolą zarządczą
03 kwietnia 2013
Zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
1. zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
2. skuteczności i efektywności działania;
3. wiarygodności sprawozdań;
4. ochrony zasobów;
5. przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
6. efektywności i skuteczności przepływu informacji;
7. zarządzania ryzykiem.
Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Minister Administracji i Cyfryzacji (kierujący działem łączność) sporządza do końca listopada każdego roku plan działalności na rok następny oraz do końca kwietnia każdego roku sprawozdanie z wykonania planu działalności i składa oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za poprzedni rok w zakresie kierowanych przez niego działów administracji rządowej.
Minister Administracji i Cyfryzacji może zobowiązać Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej do sporządzenia planu działalności na rok następny oraz sporządzenia sprawozdania z wykonania planu działalności i składania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej za poprzedni rok w zakresie kierowanej przez niego jednostki.
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elektronicznej |
Osoba publikująca informację: | Maciej Pietrzykowski |
Osoba modyfikująca informację: | Maciej Pietrzykowski |
Data publikacji: | 03.04.2013 00:00 |
Data ostatniej modyfikacji: | 09.11.2017 12:35 |