Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną
Przed rozpoczęciem działalności telekomunikacyjnej należy:
- zarejestrować działalność gospodarczą:
- w Krajowym Rejestrze Sądowym (w skrócie KRS)
- do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG) - przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi w rejestrze przedsiębiorców danego kraju w przypadku osób zagranicznych
- zarejestrować działalność w Rejestrze Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych.
Działalność telekomunikacyjna będąca działalnością gospodarczą jest działalnością regulowaną i podlega wpisowi do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych.*
Organem prowadzącym rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych jest Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a przedmiotem wniosku o wpis do rejestru może być działalność telekomunikacyjna polegająca na:
- dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych
(oznacza: przygotowywanie sieci telekomunikacyjnej w sposób umożliwiający świadczenie w niej usług, jej eksploatację, nadzór nad nią lub umożliwienie dostępu telekomunikacyjnego); - świadczeniu usług telekomunikacyjnych
(oznacza: wykonywanie usług za pomocą własnej sieci, z wykorzystaniem sieci innego operatora lub sprzedaż we własnym imieniu i na własny rachunek usługi telekomunikacyjnej wykonywanej przez innego dostawcę usług); - dostarczaniu udogodnień towarzyszących
(udogodnienia towarzyszące oznaczają: dodatkowe możliwości funkcjonalne lub usługowe związane z siecią telekomunikacyjną, umożliwiające lub wspierające świadczenie tej usługi, w szczególności systemy dostępu warunkowego i elektroniczne przewodniki po programach).
*Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1907) oraz przepisy art. 43 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646).
Wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku wraz z oświadczeniem.
Jeżeli Prezes UKE nie dokona wpisu do rejestru w terminie do 7 dni od dnia wpływu wniosku (a od dnia wpływu wniosku do Urzędu upłynęło 14 dni) wnioskodawca może rozpocząć działalność po uprzednim zawiadomieniu na piśmie Prezesa UKE. Nie dotyczy to przypadku, w którym Prezes UKE wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wpis do rejestru przed upływem 7 dni od dnia jego wpływu do Urzędu.
Wydanie zaświadczenia o wpisie/zmianach we wpisie z urzędu nie podlega opłacie skarbowej.
Pytania i wątpliwości w sprawie rejestru
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elektronicznej |
Osoba publikująca informację: | Ewelina Siejak |
Osoba modyfikująca informację: | Ewelina Siejak |
Data publikacji: | 31.07.2018 07:23 |
Data ostatniej modyfikacji: | 31.07.2018 07:23 |