Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Zmiany w zakresie zgłaszania informacji do dotychczasowego Rejestru Premium

Zmiany w zakresie zgłaszania informacji do dotychczasowego rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie w związku z wejściem w życie ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

Informujemy, że w związku z wejściem w życie w dniu 10 listopada 2024 r. ustawy Prawo komunikacji elektronicznej oraz zgodnie z przepisami ustawy wprowadzającej ustawę Prawo komunikacji elektronicznej dotychczasowy rejestr numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie stanie się rejestrem numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi z dodatkowym świadczeniem, zwanym dalej „rejestrem numerów”.

Jednocześnie straci moc rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie wzoru zgłoszenia oraz wzoru zgłoszenia aktualizacyjnego do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie (Dz.U. z 2018 r. poz. 2316), a zaktualizowane wzory zgłoszenia i zgłoszenia aktualizacyjnego będą udostępniane na stronie podmiotowej BIP UKE. 

Zgodnie z nowymi przepisami skuteczne przekazanie informacji (w tym zgłoszeń i zgłoszeń aktualizacyjnych) do rejestru numerów będzie możliwe tylko za pośrednictwem PUE (PUE - Platforma Usług Elektronicznych dostępna z głównej strony internetowej UKE www.uke.gov.pl pod adresem https://pue.uke.gov.pl/#/) w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy wykorzystaniu wzorów udostępnionych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wzory zostaną udostępnione na stronie podmiotowej BIP UKE  późniejszym terminie.

Przed złożeniem zgłoszenia podmiot zgłaszający rejestruje konto w usłudze PUE – instrukcja  ogólna dostępna jest pod adresem: https://pit.uke.gov.pl/pl-pl/pomoc/?categoryId=13359

W celu przekazywania informacji do rejestru numerów należy korzystać wyłącznie z konta firmowego utworzonego w PUE UKE przez podmiot zgłaszający.

W przypadku wystąpienia problemów technicznych prosimy o skorzystanie z zakładki „Zgłoś problem” znajdującej się na stronie internetowej https://pue.uke.gov.pl lub wysłania wiadomości mailowej na adres pue@uke.gov.pl.

Do zgłoszeń, zgłoszeń aktualizacyjnych i informacji o terminie zakończenia świadczenia usługi o podwyższonej opłacie, złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie ustawy Prawo komunikacji elektronicznej, będą stosowane przepisy ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

Wszystkie podmioty wpisane do rejestru numerów obowiązane będą złożyć do 10 lutego 2025 r. informację o swoim numerze identyfikacji podatkowej (NIP), o ile takiej informacji nie przekazały już uprzednio. W przypadku nieuzupełnienia NIP Prezes UKE wezwie podmiot do uzupełnienia tego numeru w określonym w wezwaniu terminie, nie krótszym niż 7 dni. Nieuzupełnienie NIP skutkuje wykreśleniem podmiotu z rejestru numerów.

Z ustawą Prawo komunikacji elektronicznej oraz ustawą wprowadzającą ustawę Prawo komunikacji elektronicznej można zapoznać się w Internetowym Systemie Aktów Prawnych korzystając z następujących odnośników: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240001221 oraz https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240001222

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Osoba odpowiedzialna: Piotr Stępiński
Osoba publikująca informację: Przemysław Poznański
Osoba modyfikująca informację: Przemysław Poznański
Data publikacji: 11.10.2024 13:50
Data ostatniej modyfikacji: 11.10.2024 14:23