Informacje dla JST w sprawie dokonywania wpisu, zmiany wpisu oraz wykreślenia z rejestru jednostek samorządu terytorialnego
09 listopada 2024
Podstawę prawną wpisu do rejestru jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji (RJST) stanowi art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U poz. 1221) w związku z art. 5 ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 604, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 5 ust. 4 Prawa komunikacji elektronicznej organem prowadzącym rejestr jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji jest Prezes UKE.
Jak dokonać wpisu do rejestru jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji?
Wnioskodawca (jednostka samorządu terytorialnego) wykonujący działalność w zakresie telekomunikacji powinien złożyć wniosek o wpis do rejestru (poniżej znajduje się instrukcja wypełnienia wniosku).
Wnioski w sprawie rejestru jednostek samorządu terytorialnego składa się na piśmie w postaci elektronicznej z wykorzystaniem formularza elektronicznego dostępnego na PUE UKE i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Jeżeli wnioskodawca reprezentowany jest przez pełnomocnika do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo upoważniające do reprezentowania wnioskodawcy.
Jak dokonać zmiany wpisu w rejestrze jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji?
Jeżeli nastąpiła zmiana danych podlegających wpisowi do rejestru jednostek samorządu terytorialnego, podmiot obowiązany jest w terminie 14 dni od dnia zmiany tych danych złożyć wniosek do Prezesa UKE o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze (art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej).
Zmiany we wpisie do rejestru jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji dokonuje się korzystając ze wzoru wniosku o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru jednostek samorządu terytorialnego.
Wnioski w sprawie rejestru jednostek samorządu terytorialnego składa się na piśmie w postaci elektronicznej z wykorzystaniem formularza elektronicznego dostępnego na PUE UKE i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Jeżeli wnioskodawca reprezentowany jest przez pełnomocnika do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo upoważniające do reprezentowania wnioskodawcy.
Jak dokonać wykreślenia z rejestru Jednostek Samorządu Terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji?
W przypadku zaprzestania wykonywania działalności w zakresie telekomunikacji podmiot wpisany do rejestru jednostek samorządu terytorialnego powinien w terminie 14 dni od dnia zaprzestania wykonywania tej działalności złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru (art. 15.ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej), poniżej znajduje się wzór wniosku oraz instrukcja jego wypełnienia.
Wykreślenia z rejestru jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji dokonuje się korzystając z wzoru wniosku o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru jednostek samorządu terytorialnego.
Wnioski w sprawie rejestru jednostek samorządu terytorialnego składa się na piśmie w postaci elektronicznej z wykorzystaniem formularza elektronicznego dostępnego na PUE UKE i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Jeżeli wnioskodawca reprezentowany jest przez pełnomocnika do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo upoważniające do reprezentowania wnioskodawcy.
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elektronicznej |
Osoba odpowiedzialna: | Marta Laskus |
Osoba publikująca informację: | Marta Laskus |
Osoba modyfikująca informację: | Marta Laskus |
Data publikacji: | 09.11.2024 23:55 |
Data ostatniej modyfikacji: | 08.11.2024 11:08 |